Grahn-Laasonen vaatii hallitusta perääntymään kotitalousvähennyksen leikkauksesta: ”Perheet, vanhukset ja pienyrittäjät kärsivät, kuka tästä hyötyy?”

Tiedote 13.11.2019

Kokoomuksen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sanni Grahn-Laasonen vaatii hallitusta perääntymään päätöksestä leikata ja heikentää kotitalousvähennystä ensi vuoden budjetissa.

”En keksi kertakaikkiaan yhtään hyvää syytä, miksi kotitalousvähennystä leikataan. Suomi haluaa olla perheystävällinen maa ja tukea ikääntyvien mahdollisuuksia asua kotona. Kotitalousvähennys tuo helpotusta lapsiperhearjen kiireeseen ja lastenhoito-ongelmiin. Se auttaa ikääntyviä ihmisiä arjessa. Se lisää työllisyyttä, tukee yrittäjyyttä ja kitkee harmaata taloutta. On yksinomaan väärä päätös heikentää ihmisten mahdollisuuksia hankkia palveluja kotiin”, Grahn-Laasonen sanoo.

Grahn-Laasonen epäilee, että päätöksen taustalla ovat yksinomaan vasemmistohallituksen ideologiset syyt.

”Ideologiset silmälasit päässä tehdään päätöksiä, jotka tosielämässä ja ihmisten arjessa toimivat vastoin yhteisiä tavoitteita. Perheet, vanhukset ja pienyrittäjät kärsivät, kuka tästä hyötyy? Ihmettelen, miksi Keskustakaan ei hallituksessa puolusta pienyrittäjiä ja perheiden hyvää arkea.”

« »